Hemma hos oss - Axels rum

Ni kommer väl ihåg berättelserna om "Hattstugan" och "Tant Grön Tant Brun Tant Gredelin"? Jag tyckte om dem när jag var liten och jag tycker att de är fina även nu! Hyllorna de bor på nu är ikeas tavelhyllor (som jag i efterhand önskar att jag monterat lite längre ner, i samma höjd som fönstret). 

Måttavlan (eller vad det heter) är en present från kusin Elsa och här dokumenteras längdutvecklingen. 84 cm Axel springer nu runt här och flyttar saker. Det är nämligen ett av hans största intressen, att flytta saker. 

 De flesta av hans leksaker har sin plats i blå backar, men oftast ligger de, pga det stora intresset lite här och var utspridda i huset. Går det någonsin att hålla ordning i ett barnrum? Tror inte det.

Saknas gör nu belysningen! Taklampa och fönsterlampa. Och kanske en rolig wallsticker. Och byrån som ska renoveras. Och massa andra saker. Men jag har kommit en liten bit på väg bara det gör mig så nöjd och glad!


                  



Kommentarer
Postat av: saravillfara

Jag har svaret: Nepp, det går inte att hålla ordning i ett barnrum. Åtminstonde inte någon längre stund. Möjligtvis när dom är i lekparken, eller sover kanske.

Annars är det väl mest att tömma backar och riva ner böcker som gäller... ler

Det är rart med barn :)

2008-09-14 @ 19:47:01
URL: http://saravillfara.se
Postat av: Matilda

va roligt det är att se bilder från huset och på axel. Han är så stoooor nu :) har fyllt 1 år nu va?! Grattis till honom i efterskott ;)

Hoppas allt är bra med er tre!

kram

2008-09-16 @ 23:09:46
URL: http://matildawikander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0