Kul att städa!

Det var med ett leende på läpparna som jag skurade golv idag. Så borde det alltid vara när det städas! Axel sov i vagnen utanför de stora fönster vi har i vardagsrummet, in drog en sval vårbris, parketten är helt ny och utan möbler att flytta på eller mattor att lyfta. Swish drog jag fram med moppen! Jag är kär i vårat nya vardagsrum!

Ja, ni har börjat ana att det närmar sig flytt. Helt korrekt. Jag är norrländskt övervänt på att få njuta våra 145 kvm. 2 badrum! 3 sovrum! En alldeles egen tvättstuga! 40 kvm vardagsrum! Ni som bor i hus tänker väl att jag blivit nipprig. Och det stämmer faktiskt bra.



Kommentarer
Postat av: PiM

åh, jag vill oxå (inte flytta) men känna denna känsla - det ÄR roligt att städa ha ha ha den lär alri infinna sej... Men jag måste ta tag i vårt ybersmutsiga hus - vill ha helg i lugn & ro (i ett fint - nystädat hus) Ha en underbart mysig helg - prova gärna o baka "mina" kakor ;) PiM

2008-05-16 @ 11:31:01
URL: http://fyraprinsarojag.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja, då var er helg räddad, eller?? Vår oxå men åt något som är mindre kul.. Övertid på söndag å det gillar jag inte alls!! Men först en lång lördag att se fram emot. Tveka inte att säga till om vi kan hjälpa till med något!!!!! Kram på er alla!! M&M

2008-05-16 @ 18:01:45
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: saravillfara

Hör du?

Hör du hur Nanne sjunger "avundsjuk, jag är så avundsjuk...."

ler Vad härligt det låter med nya huset! Jag kan gott förstå att du njuter av alla nya, fina och stora ytor som komma skall.

Apropå ditt behov av förvaringslösning så har jag bara ett ord som svar: (gissa vad?) - IKEA!

Svägerskan har inrett hallen i deras nya hus med BESTÅ. Du kan gömma vad du vill (nästan i den), och snygg är den med. Dessutom kan du välja och vraka bland olika utseenden och lösningar så vad väntar du på. När åker vi? (till ikea alltså)

2008-05-16 @ 22:05:26
URL: http://saravillfara.se
Postat av: anna

jag vill ocksa flytta, NU!!! Har i England ar allt sa trangt, vill ocksa ha en tvattstuga!

ha en underbar helg

kram

anna

2008-05-17 @ 08:55:53
URL: http://londonhem.blogspot.com
Postat av: Karin L

Åh, det låter helt fantastiskt! Liksom Sara är även jag riktigt avundsjuk! Har bara sett kortet som visar er hall, men det räckte för att sätta igång min fantasi!:) (Har ju förvisso sett bilder på husmodellen på LB-hus´hemsida) Det verkar ju helt fantastiskt! Drömmer om ett hus, men oroar mig lite för mörker och ensamhet... du vet...:) Hur är det med dig?;) Du slipper ju å andra sidan tanten....

2008-05-17 @ 21:59:18
Postat av: pia

Ska bli så kul att få se, vi är nog många som är övervänt på att få kika in här å få se resultatet av ert slit:)

kram

2008-05-18 @ 21:51:33
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0