Hemma hos oss - gamla huset

Gamla huset är alltså en lägenhet - i ett hyreshus. Vi bor tre personer på 50 kvm = inget jag rekomenderar. Även om en av oss är väldigt liten så kompenseras det av att två av oss är väldigt långa! (snittlängden i familjen, just nu är 1,52m)

I månadsskiftet maj/juni flyttar vi till nya huset! 145 härliga kvadrat att sprida ut sig på. Tills dess har jag köpstopp. Försöker istället rensa ut här hemma för att inte ta med för mycket gamla grejer i flytten som vi egentligen inte vill ha! Och så har jag haft lååång tid på mig att planera och fantisera om hur vi ska ha det. Tack för all inspiration på bloggarna!

Så mina före och efterbilder blir från två olika ställen. Jag är verkligen otroligt less på lägenheten! Har gett upp hoppet om att någonsin få ordning igen. Vi ryms helt enkelt inte här längre. 

Några få bilder kan ni få se redan nu. Kanske vågar jag mig på att visa lite mer senare, måste ladda lite bara.

    Axels säng som jag renoverade i somras. 

  Nyckelhållaren som lyser lite 90-tal, men som är väldigt praktisk. Kanske den får följa med till nya huset, vad tycker ni? Anar ni den hemska halltapeten?

  En tygram jag gjorde en dag när jag var så otroligt less på sovrummet. Tyget är från Åhlens och var på rea, tror jag köpte en meter för 20 kr.

  Blommorna får följa med till nya huset. Men samtliga ska planteras om inom kort.


Så, det var några detaljer härifrån. Nu bara MÅSTE jag gå ut i det fina vårvädret! Ska berätta lite om nya huset sen! 

Måste bara lägga till en bild av det allra finaste vi har här hemma...

image17 




 


Kommentarer
Postat av: Maria

Visst är han det finaste och mest värdefulla ni har!! Jag längtar tills man får se huset, förstår att du längtar tills ni får inreda. Lite avudsjuk är jag allt... kram

2008-03-16 @ 15:45:09
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se
Postat av: saravillfara

Du är så klok som har infört köpstopp för stunden. Bra att spara sig till huset (era lyckostar!).
Hoppas helgen varit fin. Ihop med en sån där go lillkille kan det ju inte bli annat gissar jag ;)

2008-03-16 @ 22:37:25
URL: http://saravillfara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0