Kids, kids, kids

image5'

När jag är på barnavårdcentralen tycker jag att Sverige är fantastiskt!

Där träffar jag det förväntansfulla paret som är där första gången för att få höra sitt barns hjärtljud, mamman med de söta tvillingarna som sussar så sött bredvid varandra i vagnen, storasystern som inte vill sluta åka plastrutschkana fast pappa tjatar att de ska gå hem för att äta innan lillebror vaknar i vagnen och så kvinnan som är där på övertid. Hon som suckar för varje steg. Hon som ska föda vilken dag som helst. Hon som bär runt på en tung mage fylld till bredden och bara väntar på att bebisen ska komma ut. (Minns hur det var...)

Alla dessa får hjälp, om de vill, gratis, på barnavårdcentralen. Klart förmånligt!  



Kommentarer
Postat av: Maria

Jo, visst har vi det bra här i Sverige. Nog för att mycke kan bli bättre... Men har du sett "sicko" Michael Moore´s film??? Om inte, se den. Då blir man ännu mer medveten om hur bra vi har det jämfört med många andra. Speciellt jämfört m det stora landet i väster! Kram

2008-03-12 @ 13:18:26
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se
Postat av: saravillfara

Wow, vilken bild!!
Visst har vi det bra både på mvc och bvc.
Jag kan få liknande tacksamhetskänslor när jag går in på bibliotek också :)

2008-03-12 @ 20:51:34
URL: http://saravillfara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0