Omega 3

Vel-fia kallas jag för. Känner mig sällan beslutsmässig. Igår, som så många andra gånger, stod jag i fina butiken Mias lustgård med för många "options" och kommer hem tomhänt. Tusan att det ska vara så svårt att bestämma sig!? 

En sak jag lyckades bestämma mig för var middagsmaten. Färsk laxfilé från Ica Gourmet 89 Kr/kg. Bra pris. Så jag knep en sån, lite blåmögelost, brämhultsjuice (min absoluta favoritjuice som också var kampanj på) och en ananas. Jag har nämligen sett reklamen för jag- vet- inte- vilket- ställe där osten, blandad med créme fraich, breds ut över laxen som sen åker in i ugn. Verkligen enkelt, men jag funderar om fisken inte varit godare 'au naturelle'... 

Jag brukar passa på att laga mat till Axel för infrysning när vi har råvaror hemma. Igår fick han lax med ris och div rotsaker. Ser inte så jättesmaskigt ut, men han har inte så många tänder att tugga med, så mixerstaven har fått gå lös på fisken. Han lät det väl smaka, men gillade ananasen allra bäst! För er som vill laga mat till småttingarna finns lite tips hos Maria där man även kan ladda ner en liten barnmatskokbok.


image9



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0